اعتباربخشي
بيمارستاني فرايند ارزشيابي سیستماتیک و تعيين اعتبار بيمارستان توسط يک نهاد
نظارتی بیرونی با استفاده از استانداردهای مطلوب فرآیندی، زیرساختی و پیامدی است.
به منظور اجرای فرآیند
ارزیابی اعتباربخشی، وزارت بهداشت به عنوان نهاد اعتباربخشی نیازمند استفاده از
ارزیابانی است که دانش و تجربه کافی در مورد ارزیابی و اعتباربخشی را داشته باشند.
در سال 1395 ، مرکز
تعالی سازمانی از طریق برگزاری جلسات مختلف با سیاستگذاران و تصمیمگیران در وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارائه تجارب و توانمندیهای حاصل از 14 سال اجرای
جایزه ملّی تعالی سازمانی و همچنین سوابق آموزش و ارتقای ارزیابان و متخصصان تعالی
سازمانی، زمینه های آغاز همکاری را فراهم نمود